O nas

Żłobek Kubisiowy Ogród

Żłobek to pierwsze miejsce poza domem, które odgrywa istotną rolę w edukacyjnym i społecznym rozwoju dziecka. Choć często uważa się, że edukacja rozpoczyna się w przedszkolu, rosnące znaczenie wczesnej edukacji podkreśla kluczową rolę żłobków w kształtowaniu podstaw rozwoju.

Bezpieczne i kreatywne środowisko

Nasze sale są przestronne, jasne i dostosowane do potrzeb dzieci, wyposażone w bezpieczne oraz edukacyjne zabawki, które stymulują wyobraźnię i rozwój motoryczny maluchów.

Profesjonalna kadra

Wychowawcy w Kubisiowym Ogrodzie to wykwalifikowani profesjonaliści, którzy nieustannie podnoszą swoje kwalifikacje, aby jak najlepiej wspierać rozwój dzieci.

Program edukacyjny „Mały wielki człowiek

Nasz autorski program edukacyjny został opracowany w oparciu o najnowsze badania w dziedzinie rozwoju dziecięcego, oferując zajęcia, które rozwijają mowę, umiejętności społeczne i logiczne myślenie.

Wsparcie dla rodziców i dzieci

Rozumiemy, że początki w żłobku mogą być trudne, dlatego oferujemy stopniowe wprowadzanie dziecka do nowego środowiska, począwszy od krótkich wizyt.

Wsparcie emocjonalne

Pierwsze dni w placówce mogą być stresujące, dlatego zapewniamy możliwość obecności rodzica w trakcie adaptacji, co daje dziecku poczucie bezpieczeństwa.

Komunikacja z rodzicami

Stawiamy na otwartą i regularną komunikację z rodzicami, informując ich o postępach i wydarzeniach w życiu ich dzieci.

Nasza oferta

Zajęcia z Logopedą

Opieką logopedyczną objęte są wszystkie dzieci w naszym żłobku, prowadzone są bieżące obserwacje oraz konsultacje dla rodziców i opiekunów. Pani Karolina Król obserwuje dzieci w żłobku, współpracuje z nauczycielami uwrażliwiając ich na potrzeby i możliwości werbalne dzieci w wieku do lat 3, nadzoruje działania profilaktyczne prowadzone przez opiekunów żłobkowych, na życzenia nauczycieli lub rodziców prowadzi diagnozę logopedyczną wskazanych dzieci, a także konsultacje indywidualne dla rodziców, którzy tego potrzebują. Rodzice zawsze mogą się zwrócić do pani Karoliny z  prośbą o wskazanie najlepszego dla ich dzieci kierunku działań.

 

Zajęcia z Psycholog

Wszystkie dzieci w naszym żłobku  objęte są specjalistyczną opieką psychologiczną. Pozwala to na precyzyjne rozpoznanie możliwości rozwojowych dziecka i podejmowanie możliwie wcześnie działań korygujących. Pani Psycholog Karolina Piękoś obserwuje dzieci, prowadzi konsultacje z nauczycielami, pomaga w rozwiązywaniu trudnych problemów wychowawczych, emocjonalnych i społecznych, prowadzi badania psychologiczne na życzenie rodziców bądź na wniosek nauczycieli, diagnozuje sytuacje wychowawcze w celu wspierania rozwoju dziecka, prowadzi indywidualne konsultacje psychologiczne oraz organizuje warsztaty dla rodziców. Współpracuje z kadrą pedagogiczną oraz rodzicami. Prowadzi obserwacje na podstawie których doradza wychowawcom i wspiera prawidłowy rozwój swoich podopiecznych. Duży nacisk kładzie na indywidualne podejście do dziecka oraz jego.

Zajęcia Specjalistyczne

Nasze Przedszkole i Żłobek pracuje metodą projektów. Cała Kadra została przeszkolona w zakresie realizowania tej metody. Zakładamy sobie złożone zadanie, które odbywa się w określonym czasie, i które wymaga podejmowania przez dziecko różnorakich i samodzielnych działań, które przybliżają go do rozwiązania problemu stawianego przy rozpoczęciu projektu (zrealizowaliśmy już np. projekt woda, projekt liść, projekt pieniądze, projekt chleb, projekt jabłko, projekt mleko, projekt szkielet, projekt jajko). Zadaniem nauczyciela/opiekuna jest podążanie za grupą, za ich zainteresowaniami i potrzebami, wszystko zgodnie niepodważalną prawdą, że najszybciej i najefektywniej uczymy się tego co nas interesuje.

Metoda Projektów

Metoda projektu to:

  • łączenie treści edukacyjnych z różnych dziedzin i nauk,
  • łączenie praktyki, doświadczania i teorii – ścisłe połączenie omawianych tematów z życiem,
  •  przygotowanie do dorosłego życia – wykonywanie wielu zawodów wiąże się  z zespołową pracą projektową,
  • ü rozwijanie umiejętności, takich jak przyjmowanie odpowiedzialności, twórcze myślenie, samodzielne uczenie się, planowanie i organizacja pracy czy podejmowanie decyzji.

Zapewniając dzieciom osiąganie systematycznych postępów i sukcesów, radzenia sobie z trudnościami, stwarzając wszystkim dzieciom szansę rozwoju na miarę ich możliwości, nasi nauczyciele i opiekunowie wykorzystują nowatorskie metody pracy. Stosowane metody lub ich elementy zapewniają wychowankom osiągnięcie sukcesów rozwojowych  w atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób.

Innowacyjne Metody Edukacyjne w Żłobku

Techniki Parateatralne

Wykorzystujemy dramę, pantomimę oraz teatrzyk kukiełkowy do rozwijania kreatywności i wyobraźni dzieci.

Zabawy Dźwiękonaśladowcze i Paluszkowe

Dzieci uczą się przez zabawę, tworząc ilustracje do wierszyków i historyjek za pomocą dłoni i palców.

Masażyki i Zabawy Relaksacyjne

Te delikatne formy dotyku rozwijają wrażliwość sensoryczną i uczą świadomości własnego ciała.

Metoda Edwina Eliasa Gordona i Carla Orffa:

Te metody kładą nacisk na wczesne umuzykalnienie i integrację kultury muzycznej z fizyczną.

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Poprzez proste ćwiczenia, metoda ta wspiera rozwój psychomotoryczny, budując świadomość ciała i przestrzeni.

Pedagogika Zabawy „Klanza”

Aktywizuje dzieci w procesie nauczania, stwarzając środowisko pełne akceptacji i zaufania, sprzyjające kreatywnemu rozwojowi.

Metoda STEAM

to nowoczesne i innowacyjne podejście do nauczania. przy wykorzystaniu nauki (Science), technologii (Technology), inżynierii (Engineering), sztuki (Art.) i matematyki (Maths) do pobudzenia dziecka do krytycznego myślenia, poszukiwania, kreatywności i pracy w grupie. Ta metoda rozwija się dynamicznie na świecie i uważana jest za przyszłość edukacji 21 wieku! Początkowo ten rodzaj nauczania koncentrował się na przedmiotach ścisłych i był określany jako STEM, ale aby zapewnić bardziej społeczny, zintegrowany i holistyczny model wychowania, szybko dodana została sztuka. 5 kluczowych dyscyplin przeplatając i łącząc się ze sobą, dając szansę dzieciom do wszechstronnej edukacji,  przeplatają się i uzupełniają, dzięki czemu dzieci uczą się łączyć wiedzę teoretyczną z działaniem w realnym środowisku.

Wykorzystanie metody STEAM  w żłobku dotyczyć kilku głównych obszarów:

  1. rozwoju kompetencji przyszłości przez zabawę,
  2. krytycznego rozwiązywanie problemów,
  3. pracy grupowej przez wspólne projekty.

W metodzie STEAM ważne jest, że rozwój i nabywanie umiejętności odbywa się praktycznie w większości aktywności od sznurowania butów po regularne picie wody.